Abordarea privind realizarea dosarului de preturi de transfer in cazul in care societatea vinde catre afiliati mii de produse similare dar de tipuri diferite

Intrebare: Suntem o firma producatoare de perii de sirma. Am participat la seminarul legat de preturi de transfer dar am o nelamurire. Trebuie sa facem dosarul preturilor de transfer pentru fiecare tip de perie in parte pe care o vindem catre afiliati? Tin sa precizez ca avem peste 2000 coduri de produse vandute catre afiliati.

Raspuns:

In general o astfel de tranzactie se analizeaza la nivel agregat, atat timp cat nu exista diferente la nivelul analizei functionale.

Daca pentru toate produsele procesul tehnologic este similar si modul in care interactionati cu societatile afiliate presupune ca aveti acelasi rol (producator cu anumite riscuri si cu anumite functii – profil ce se determina in urma analizei), atunci se considera ca este vorba despre o singura tranzactie, indiferent de numarul de repere/coduri.

Pentru vanzarile de produse finite catre afiliati, probabil ca cea mai indicata metoda ar fi metoda cost plus sau cost plus modificat.

In cazul in care nu dispuneti de comparabile interne, va fi nevoie sa includeti in dosar un studiu de comparabilitate realizat pe societati independente similare.

Informatii suplimentare despre dosar preturi de transfer.

This entry was posted in Fiscalitate - contabilitate and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.