Reprezentanta in Romania a unei companii straine – obligatii fiscale angajator

Intrebare: O reprezentanta a unei companii nerezidente are incheiate contracte de munca. Ce taxe si impozite se platesc in acest caz si ce raportari se depun?

Raspuns:

Decretul – Lege 122/1990 este actul normativ care reglementeaza autorizarea si functionarea in Romania a reprezentantelor societatilor comerciale si organizatiilor economice straine. Initial acesta prevedea si tratamentul fiscal aplicabil in cazul salarizarii personalului roman si strain. Parte dintre prevederile acestui Decret-lege au fost abrogate astfel:

  • Ordonanta nr. 24 din 26.07.1996 – au fost abrogate art. 5, art. 6 si art. 16;
  • Ordonanta de Urgenta nr. 32 din 16.06.1997.

HG 1222/1990 era actul normativ care prevedea regimul impozitelor şi taxelor aplicabile la momentul respectiv reprezentanţelor din România ale societăţilor comerciale sau organizaţiilor economice străine, precum şi drepturile şi obligaţiile legate de salarizarea personalului român. Mare parte dintre prevederile HG 1222/1990 au fost abrogate astfel:

  • Lege nr. 32 din 29.03.1991 au fost abrogate art. 7, art. 14 si Anexa 3;
  • Hotarâre nr. 466 din 05.07.1991 au fost abrogate art. 13, art. 14 si Anexa 4;
  • Ordonanta nr. 14 din 17.08.1992 au fost abrogate art. 5;
  • Ordonanta nr. 24 din 26.07.1996 au fost abrogate art. 2, art. 3, art. 4, art. 5, art. 6, art. 8, art. 9, art. 10, art. 14, Anexa 1 si Anexa 2.

In prezent obligatiile reprezentantei in calitatea sa de angajator sunt cele prevazute in Codul fiscal si sunt aceleasi ca si in cazul oricarui alt angajator. In acest sens se platesc impozitul pe salarii si contributiile sociale obligatorii si se depun declaratiile 112 si 210. Totodata reprezentantele completeaza si Revisal.

This entry was posted in Fiscalitate - contabilitate and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.