Stornare operatiune de livrare in cazul unui client ce intra in insolventa

Intrebare: Un client caruia i-am livrat anul trecut marfa are in prezent cerere de deschidere a procedurii de insolventa. Potrivit contractului de vanzare – cumparare, marfa este proprietatea noastra pana la achitarea integrala. Din valoarea totala ni s-a achitat doar 50%. Intrucat nu dorim sa riscam sa nu incasam ceilalti 50%, ne-am gandit la urmatoarea solutie:

– Stornarea facturii de anul trecut si recuperarea marfii pe baza faptului ca nu si-au indeplinit obligatiile contractuale. Pentru diferenta de 50% deja achitata le facturam ceva de genul “exploatare echipamente vandute” (chirie), dar nu putem reclasifica marfa ca mijloc fix pentru perioada in care echipamentul a fost detinut de ei.

Pentru diferenta de 50% neachitata, emitem o factura de vanzare catre o alta firma (tot de-a lor) cu valoarea diferentei ramasa de plata. Problema e ca in acest fel ajung sa vand sub pret.

Este corecta solutia noastra?

Raspuns:

In opinia noastra, vanzarea sub cost implica anumite riscuri fiscale in ceea ce priveste deductibilitatea din punct de vedere a impozitului pe profit. Totodata si reclasificarea unui avans primit pentru o livrare ca si o incasare pentru servicii de inchiriere implica niste corectii contabile, inregistrarea unor venituri in avans, amortizarea lor si corectarea calculului impozitului pe profit. Ar mai fi si problema de reclasificare pe care ati remarcat-o si dvs., pentru care ar fi fost necesara reclasificarea bunului respectiv din marfuri in imobilizari inainte de utilizarea acestuia pentru operatiuni de inchiriere.

Sugestia noastra ar fi aceea de a storna factura de vanzare de anul trecut, reemiterea ei pentru intreaga valoare catre noua societate, considerarea platii efectuate de catre prima societate ca avans in contul acestei facturi si efectuarea platii pentru diferenta de 50% de catre aceasta a doua societate. Prima societate va considera plata in avans efectuata ca o suma platita in contul celei de a doua societati si va emite o factura de decontare catre cea de-a doua societate. In acest fel, consideram ca nu apar implicatii fiscale nedorite si nici piedici din cauza insolventei primei societati intrucat prima societatea, cea care intra in insolventa va incasa o suma de bani (pt factura de decontare) si nu va trebui sa efectueze plati.

This entry was posted in Fiscalitate - contabilitate and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to Stornare operatiune de livrare in cazul unui client ce intra in insolventa

Comments are closed.